Selasa, 26 Januari 2016

Gejala TBC

Gejala TBC - Bilangan pesakit batuk kering (TB) terus berkembang. Penyakit berjangkit adalah jangkitan serius yang menjejaskan paru-paru seseorang. Bakteria yang menyebabkan TB boleh merebak dari seorang ke seorang yang lain melalui titisan kecil dilepaskan ke udara melalui batuk dan bersin. Jika TB tidak dirawat ia boleh membawa maut menghampiri penamatnya.

TB disebabkan oleh Mycobacterium tuberculosis, bakteria yang disebarkan melalui udara dan dari seorang ke seorang yang lain. Kadang-kadang, bakteria merebak ke organ lain dan boleh membawa kepada meningitis. Gejala TBC mula meningkat pada tahun 1985. Kebanyakan muncul kerana HIV, virus yang menyebabkan AIDS. HIV melemahkan sistem imun seseorang supaya sistem imun seseorang tidak dapat melawan kuman TB.

Di Amerika Syarikat, dengan kawalan ketat, Gejala TBC batuk kering mula jatuh pada tahun 1993, tetapi masih menjadi pusat perhatian. Walaupun badan boleh pelabuhan bakteria yang menyebabkan TB, sistem imun biasanya boleh menghalang anda daripada mendapat sakit. Atas sebab itu, doktor membezakan TB dalam dua jenis

Gejala TBC selengkapnya, klik : http://www.gejala-penyakit.com/2016/01/gejala-penyakit-tbc.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar